g

Gravida proin loreto of Lorem Ipsum. Proin qual de suis erestopius summ.

Recent Posts

    Sorry, no posts matched your criteria.


    Follow Us:
    Back to top
    Scenography

    — O Boticário

    The work on the acoustic shell assumes a particular relevance in this work. First, because it should show the acoustic aspects for which it had been projected and it should demonstrate the scenographic and flexibility capabilities that are required.

    If the first time there was no doubt of the “scientific” studies and models made, it was the second aspect that would require greater dedication and invention. In the background, it was created a dramatic space, not just based on a text but also on a form and a pre-defined structure.

    The process of addition and subtraction of modules, the clash of scales and dimensions of objects and the perspective work on the construction of different space readings allowed to create a visual narrative quite different and showed a particular expression of a contemporary vision of Hayden that we wanted to recover and dust the conventional notion of opera, now in the São João National Theatre.

    Teatro Nacional de São João
    Teatro da Trindade

    Location
    Porto e Lisboa

    Year
    2000

    Título Title: O Boticário (Lo Speziale – 1768) 

    Ópera cómica em três atos de Franz Joseph Haydn. Libreto Libretto: Carlo Goldoni. Direção musical Musical direction: Bertrand Brouder. Encenação Staging: Ana Luísa Guimarães. Cenografia Stage design: Nuno Lacerda Lopes. Apoio à cenografia Stage design’s support: Teresa Grácio. Figurinos Costumes Design: Nuno Carinhas. Desenho de luz Lighting design: Orlando Worm.

    Interpretação Interpretation: Dora Rodrigues (Grilletta), Jean-François Novelli (Mengone), Mário João Alves (Sempronio), Sara Braga Simões (Volpino), cantores singers; Jean-Paul Bucchieri (Mágico), Luís Madureira (Sempronio), Marcello Urgeghe (Mengone), Né Barros (Grilletta), Raquel Silva (Volpino), atores actors; Eduardo Silva (Ajudante de Farmácia), Ivo Alexandre (Falso Turco), Marlon Fontes (Falso Turco), Martinho Silva (Falso Turco), Victor Hugo Pontes (Falso Turco) figurantes Background actors;

    Músicos Musicians: Ana Mafalda Castro (Cravo Harpsichord); Paulo Carvalho, Luís Trigo, Carlos Costa, Cecília Falcão e Khmelik Ianina (1os violinos 1st violins); Hugo Rodrigues, Gaspar Santos, Vera Sousa e Jan Pipal (2os violinos 2os violins); Ana Luísa Miranda, Joana Pereira e Adélia Certo (violas guitars); Vasco Alves e João Costa (Violoncelos Cellos); Hugo Correia (Contrabaixo Contrabass); Nelson Alves e Sandra Monteiro (Oboés Oboes); Raquel Lima (Flauta Flute); Abel Pereira e Helder Vales (Trompas Horns); João Queirós (Pianista correpetidor Assistant  pianist).

    Direcção de cena Stage direction:  Cátia Esteves, Paulo Brandão, Andrea Graff e Miguel Ferreira. Operação de luz Light operation: Abílio Vinhas, Filipe Pinheiro e Emanuel Bastos. Mecânica de cena Mechanics: António Quaresma, Filipe Silva, Nuno Ferreira e Jorge Silva. Operação de legendagem Subtitling  operation:  Nuno Lemos e Pedro Feijó Cunha. Auxiliares de camarim Dressing room dressers: Ana Maria Fernandes e Laura Esteves.

    Com a colaboração With cooperation: Equipas Técnicas e Administrativas do Teatro Académico Gil Vicente, Teatro da Trindade e Festival Internacional de Teatro de Almada. Coprodução Coproduction: Teatro Nacional S. João e Casa da Música (Porto 2001)

    Related Projects